Datum:

15 januari 2020

Plaats:

Onnen Groningen

Tijd:

10:00

iDeesonline

3000

Flow-jaartraject: (online) ondernemen & social media

Ben jij een impactondernemer en wil jij in 2020 de stap zetten om je bedrijf een boost te geven en serieus met social media aan de slag te gaan?  Ontdekken welke sociale media jij het best in kan zetten, hoe je hiervoor een strategie uitzet én ook praktisch aan de slag zodat je het echt gaat doen? Dan is het Flow-jaartraject van iDeesonline mogelijk wat voor jou.

Doen wat je het liefste doet, daarmee van betekenis zijn én je boterham verdienen. Super idee, maar hoe doe je dat? Voor sommige impactondernemers best een uitdaging om commercieel te zijn; want ja….je zou het ook voor niets doen. En social media ter promotie inzetten en  jezelf zichtbaar maken? Dat is vaak ook wel een dingetje; want het gaat niet om jou.

Ondernemen & Social Media
Tijdens het Flow-jaartraject ga je een jaar lang met een kleine groep aan de slag om stappen te gaan zetten op gebied van (online) ondernemen en social media. Het traject vindt plaats onder begeleiding van Desiree Wassing-Boerema van iDees online.  Het is traject bestaat uit 8 live dagen, 10 één-op-één sessies en veel online trainingen en programma’s zodat je tussen de dagen door ook stappen kunt blijven zetten. Ook krijg er verschillende tools bij die je helpen om het werkelijk te gaan doen. De groep bestaat maximaal uit 7 ondernemers.

Strategisch en praktisch aan de slag
In het jaartraject staat (online) ondernemen en social media centraal. Je gaat je bedrijf scherpstellen en kijken waar de groeikansen zitten.  Bijvoorbeeld door online programma’s te ontwikkelen, je doelgroep af te bakenen of nieuwe diensten te ontwikkelen. Daarnaast ga je strategisch aan de slag met sociale media.  Je leert hoe jij je boodschap uit kan dragen, je netwerk kan inspireren én activeren. Zo breng je enerzijds een beweging op gang én trek je nieuwe klanten of samenwerkingen aan.

Online media
Veel ondernemers doen maar wat met sociale media. Ze delen heel weinig, hebben geen idee wat ze moeten delen of schieten met hagel zonder resultaat.  Door je social media strategie af te stemmen op  de kern van je bedrijf, kun jij je (bedrijf) op een onderscheidende manier presenteren. Waar sta je voor? Hoe wil je overkomen en hoe zorg je ervoor dat je werkelijk zo overkomt. Zowel op je website, als in je nieuwsbrief als via je social media kanalen. Allemaal thema’s waar we mee aan de slag gaan tijdens het jaartraject.

Marco Agema | Snackbar van de Toekomst
Marco ging je voor. Hij heeft in 2019 deelgenomen aan het Flow-jaartraject.

“Echt niet te geloven, de grote inspanningen die ik in de afgelopen jaren heb gedaan beginnen zich nu langzaam maar zeker uit te betalen. Echt ongelooflijk hoe dat zich gaat vormen! Ook jij bent daar een belangrijke schakel in geweest in het afgelopen jaar door mij na te laten denken over mijn merk, mijn uitstraling naar buiten toe en hoe te communiceren op social media. Mijn strategie zoals ik dat had bedacht werkt nog steeds, gewoon een continu stroom aan informatie plaatsen met af en toe een uitschieter. Ik heb ongelooflijk veel nieuwe contacten erbij gekregen, ik kom heel veel mensen tegen die om verschillende redeneren aangeven dat ze mij volgen, terwijl ik dat nooit heb gemerkt via duimpjes en/of reacties.”

Aanmelden
Lijkt het je interessant om hier aan deel te nemen?  Kijk voor meer informatie op Flow-jaar (online) ondernemen en social media.