Datum: 11 juni 2021
Plaats: Online
Tijd: 16:00

Oerol Test Teevee

Ook dit jaar kent theaterfestival Oerol vanwege de geldende coronamaatregelen een digitale editie. En ook dit jaar hebben online bezoekers de kans om ondernemers te helpen met het verbeteren van hun duurzame voedselinnovaties. In de weekenden van 11 t/m 13 en 18 t/m 20 juni presenteren Innofest-directeur Linda Vermaat en innovatie-expert Wilbert van de Kamp ‘Oerol Test Teevee’. Tijdens deze liveshows testen Oerolfans een vijftal voedselinnovaties. Zo kunnen ze de ondernemers feedback geven over bijvoorbeeld de smaak en de verpakking of het verhaal achter het product. 

Toen de coronapandemie vorig jaar een streep door de Nederlandse festivalzomer zette, was het voor zowel festivals als Innofest improviseren, vertelt directeur Linda Vermaat. “Zonder festivals moesten we iets anders verzinnen om onze ondernemers te helpen, en dat zijn we onder meer online gaan doen.” Het concept ‘Test Teevee’ dat voor het eerst op Oerol werd uitgeprobeerd, bleek een schot in de roos. “Ondernemers halen in relatief weinig tijd heel veel feedback op, die door het interactieve karakter van de show extra waardevol is: ze kunnen heel direct het gesprek met hun doelgroep aangaan. Voor het publiek is die wisselwerking ook bijzonder: ze krijgen echt een rol in het innovatieproces.”

Van plantaardige tonijn tot een fris drankje uit de cacaovrucht

Vanwege het succes van die eerste editie gaat ‘Test Teevee’ tijdens Oerol 2021 dan ook op herhaling. In de testbox die mensen via de webshop van Oerol kunnen bestellen, zitten dit jaar producten van een vijftal start-ups. Stuk voor stuk ondernemers die impact willen maken en een bijdrage willen leveren aan het verduurzamen van het voedselsysteem. 

De uitzendingen van ‘Oerol Test Teevee’ zijn over twee weekenden verspreid, die van 11 t/m 13 en 18 t/m 20 juni.  Kijk voor meer informatie op: https://innofest.co/innofest-x-oerol/