Datum: 3 oktober 2019
Plaats: Boterdiep 63, Groningen
Tijd: 15:00

Workshop: Online marketing voor een betekenisvol bedrijf

Om impact te maken moet je groeien en dus in marketing investeren. Waar begin je? Welk verhaal vertel je? Welke communicatiemiddelen zet je in en hoe? In deze workshop geeft Remi van Beekum van Kiemfabriek antwoord op dat soort vragen, laat hij voorbeelden zien van hoe andere betekenisvolle bedrijven het aanpakken en worden cases uit de groep besproken.

UPDATE: Er zijn inmiddels meer dan 15 aanmeldingen. Omdat we een interactieve workshop willen, is 15 het maximale aantal deelnemers. Aanmelden kan nog steeds, je komt dan op de wachtrij. Wellicht valt er nog iemand uit. Als er nog veel aanmeldingen bij komen, proberen we een tweede workshop in te plannen. 

In deze workshop (voorafgaand aan het Impact Café) legt Remi de focus op online marketing. In de praktijk is dat meestal het nuttigst voor b2c-merken waar de website een belangrijke rol in de verkoop speelt. De voorbeelden en situaties zijn vooral relevant voor betekenisvolle bedrijven die een maatschappelijk thema in hun missie hebben.

Inhoud
De workshop bestaat uit twee delen. In het eerste deel presenteert Remi interactief. In het tweede deel staan situaties uit de groep centraal.

 

1) In ongeveer een uur worden de volgende onderwerpen besproken. Er zitten veel concrete tips in waarmee de meeste bedrijven de volgende dag al iets kunnen doen op hun site en in hun campagnes:

  • Waarom juist betekenisvolle bedrijven in marketing moeten investeren
  • Greenwashing, authenticiteit en antipathie tegen marketing bij bewuste doelgroepen en hoe daar mee om te gaan
  • Kansen om een mooier verhaal te vertellen voor betekenisvolle bedrijven
  • Welke middelen (zoals vindbaarheid in zoekmachines, bloggen of werken met bloggers, nieuwsbrieven, social media, social ads, google ads en display ads) vaak werken voor betekenisvolle ondernemers, welke niet en waarom
  • Voorbeelden van marketing door betekenisvolle ondernemers
  • Inzicht in gebruik van de website en effect campagnes met Google Analytics
  • Het verschil tussen een goed doel en een sociale onderneming in marketing

2) In het tweede deel behandelen we samen een deel van de situaties van aanwezige bedrijven. Misschien heb je een concrete vraag over marketing bij jullie bedrijf? Misschien wil je gewoon weten hoe de rest naar je website kijkt? Of wil je weten hoe de onderdelen uit de presentatie bij jullie het beste kunnen worden toegepast? Denk dus vooraf na of je concrete vragen hebt.

Kosten
Gratis voor leden van Impact Noord.
Gratis voor alle andere bedrijven die meer maatschappelijke impact willen maken.

Aantal deelnemers
De sessie gaat door bij minimaal 5 aanmeldingen. Omdat het een interactieve sessie is, mogen er maximaal 15 mensen meedoen. Mochten er veel meer aanmeldingen komen, dan komt er wellicht een tweede sessie.

Remi is met zijn bedrijf Kiemfebriek lid van Impact Noord

LET OP: Er zijn inmiddels meer dan 15 aanmeldingen. Omdat we een interactieve workshop willen, is 15 het maximale aantal deelnemers. Aanmelden kan nog steeds, je komt dan op de wachtrij. Wellicht valt er nog iemand uit. Als er nog veel aanmeldingen bij komen, proberen we een tweede workshop in te plannen.