2 oktober 2020

Van 1 tot 8 oktober is het de Week tegen Eenzaamheid. Tijdens deze week zijn door het hele land acties en initiatieven om dit thema onder de aandacht te brengen en worden er veel activiteiten georganiseerd. Lid Omapost heeft het tegengaan van eenzaamheid als missie: met de app  kun je eenvoudig een kaartje sturen naar een opa of oma. Daarnaast komt een deel van de opbrengst ten goede van de stichting, die activiteiten voor ouderen organiseert. Speciaal voor de Week tegen Eenzaamheid verzonnen Omapost en Albert Heijn samen een actie in 119 winkels door heel het land.

Omapost en Albert Heijn kennen elkaar van de Productpitch die Albert Heijn elk jaar organiseert. Ondernemers kunnen hier een vernieuwend product presenteren, dat door een vakjury beoordeeld wordt. Omapost won de tweede prijs, die goed was voor een geldbedrag van €50.000. Nu zetten ze, in samenwerking met Albert Heijn, het gewonnen geldbedrag in om het thema eenzaamheid extra onder de aandacht te brengen.

Wilbert van de Kamp, CEOmapost: ‘Albert Heijn heeft in dit in korte tijd mogelijk gemaakt. Door de samenwerking kunnen we veel mensen bereiken en onze missie om eenzaamheid de wereld uit te helpen naleven. Een win-win situatie dus.’ Beide partijen kijken uit naar de resultaten.

In 119 winkels van Albert Heijn staat dit weekend een speciaal Omapost-meubel waar klanten worden aangemoedigd een gratis kaartje te sturen. Via een QR-code komt de bezoeker in een speciaal ingerichte website waar ze gratis een kaartje kunnen versturen. De ambitie is om in totaal meer dan 5000 kaartjes te versturen.