Bartel Geleijnse was een van de oprichters van de sociale onderneming in de horeca- en cateringbranche: The Colour Kitchen. Het hospitality-concept met als voornaamste doel: geen talent in Nederland werkloos op de bank te laten zitten, zorgde via (bedrijfs)restaurants en partycatering dat gasten konden genieten van een fijne dag of avond. Tegelijk werden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt opgeleid en begeleid naar een vaste baan. Helaas ging het bedrijf na ongeveer 10 jaar failliet. Inmiddels heeft Bartel met The Colour Kitchen gelukkig een doorstart kunnen maken. Tijdens deze gratis mini-masterclass deelt hij de waardevolle lessen die hij heeft geleerd.
Door zijn zakelijke ervaringen onder de loep te nemen, beantwoordt hij vragen als ‘Hoe essentieel is ondernemer zijn, als je een prachtig sociaal initiatief hebt?‘, ‘Hoe ver kom je met goede intenties?‘ en ‘Hoe zorg je dat de waarde van je impact ook financieel gewaardeerd wordt?‘
Ook de actuele vraag van veel sociaal (startende) ondernemers ‘Hoe bestendig je je bedrijf, zodat dat wat je nu doet, over tien jaar ook nog bestaat?‘wordt uitgebreid behandeld.
Programma:
14.50 – 15.00 uur: Inloop
15.00 – 16.00 uur: Programma
- Welkomstwoord, huishoudelijke mededelingen, introductie Bartel Geleijnse
- Bartel in gesprek met Jan Willem Wennekes en Arjen Boekhold
- Tijd voor beantwoorden van kijkersvragen
We houden deze online mini-masterclass via Zoom. Meld je aan via het formulier onderaan deze pagina, dan ontvang je de link!
Meer over Bartel
Bartel werd geboren en getogen in Amsterdam in 1964. Na het atheneum studeerde hij aan de Hotelschool in Den Haag. Na zijn studie werd hij (assistent-)general manager in het hotelwezen. Na een aantal jaren actief te zijn geweest in de bedrijfscatering, begon hij in 2000 als adviseur.
Begin 2009 kwam The Colour Kitchen op zijn pad. Als Managing Director hielp Bartel tot 2017 mee om een prachtig en betekenisvol bedrijf neer te zetten.
Na zijn vertrek bij The Colour kitchen schreef hij zijn boek: Ongekend talent, waarin hij overtuigend laat zien ‘dat (bijna) iedereen zinvol aan het werk kan’. Het is maar net hoe je kijkt.
Zijn doel is helder: zoveel mogelijk mensen ondersteunen in en inspireren tot socialer ondernemen.